Kis magyar fejlesztéspolitika

Posted: december 30, 2013 in Uncategorized
Címkék: , , ,

A Miniszterelnökség vezetői rendszeresen alázzák meg interjúkban a köztisztviselőket, munkatársaikat. Tényleg sok a dolgunk mostanában, nem akarunk mi mindig írni, de mostanában felgyűltek témák (egyházak vs. intézményrendszer finanszírozása, KEOP kedvezményes hitel felfüggesztése, stb.), de ha már ünnepek között sem tudnak meglenni nyilatkozatok nélkül akkor kezdjük ezzel a gyöngyszemmel.

Csepreghy: Nullára szorítjuk le a korrupció esélyét

 Írja az Index a Magyar Nemzetes interjúra hivatkozva.

A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség megszüntetésével és az új rendszer bevezetésével nullára szorítja le a korrupció esélyét a kormány, mondta Csepreghy Nándor a Magyar Nemzetnek adott interjújában.2006 után, az ügynökség létrejöttével egyetlen központi hatósághoz került minden feladat, viszont ezek a pályázatok nem voltak harmóniában a minisztériumok fejlesztési céljaival. A mostani átalakítással lényegében ezt a két rendszert ötvözzük. Az irányító hatóságok a minisztériumokhoz kerülnek, így egy helyen összpontosul majd a stratégiaalkotás és a fejlesztési pénzek kiosztása is. A Miniszterelnökségen belül létrehozunk egy központi koordináló szervet, amely ellenőrizni majd annak a pályának az alakulását, amit a következő hét évre felvázolunk. A január 1-jével megszűnő NFÜ szakembereit nem rúgják ki, közülük 350-en az egyes minisztériumokhoz kerülnek, 300-an pedig a Miniszterelnökségen dolgoznak tovább.

A korrupció leszorításáról  beszélni kell, jönnek a választások. De a jelenség elsősorban nem intézményeken, hanem embereken múlik. Akárhogyan is, saját logikája szerint mindkét oldalról meg vannak lőve. Intézményi oldal: nem tévedés hölgyeim és uraim azon a Miniszterelnökségen kívánják felügyelni központilag a pénz elosztást, ahol most már visszavonhatatlanul villog a “Trafikmutyi” felirat. Emberi oldal: ha az NFÜ megszüntetése szerintetek lépés a korrupció visszaszorítása felé, akkor hogy hogy ugyanazok az emberek kerülnek át ugyanazokkal a feladatokkal? Természetesen a szakmában épeszű ember nem gondolja, hogy az NFÜ-s kollégák sötétben bújkáló korrupt tisztviselők, ahol az utolsó referens és projektmenedzser is nokiás dobozokkal szaladgált. A Miniszterelnökség vezetői nyilvánosan régóta és szívesen alázzák meg a nekik is dolgozó köztisztviselőket, dolgozókat. Olcsó módja ez a népszerűséghajhászásnak, amivel párhuzamosan meg államosítás zajlik. Ki érti ezt ugye? Mi még emlékszünk Csepreghy Nándorra, amikor ő is az NFÜ-ben dolgozott. Vajon mit érezhetnek ilyenkor azok akik közvetlen munkatársai is voltak? Nagyon reméljük, hogy Nándor nem kötötte össze közvetlenül a korrupciót és az NFÜ-t és csak az újságírók játszottak a szavakkal.

A helyettes államtitkár szerint csökkenni fog az adminisztráció okozta terhelés is, nem lesz szükség pályázati tanácsadásra és pályázatírókra, így a teljes fejlesztés 2-10 százaléka megtakarítható lesz. A január 1-jével megszűnő NFÜ szakembereit nem rúgják ki, közülük 350-en az egyes minisztériumokhoz kerülnek, 300-an pedig a Miniszterelnökségen dolgoznak tovább.A helyettes államtitkár arra számít, hogy szükség lesz a piacon hasonló tevékenységet végző szakemberekre is. Arra a felvetésre, hogy a magánszférában lényegesen magasabb a fizetés, mint amit az állami szféra nyújtani tud, azt válaszolta: “Határozott szándék, hogy a 2014-2020-as időszakban az új rendszer működjön, ha ennek egyetlen akadálya a bérezés, akkor ezt meg fogjuk oldani”.

LOL Nándi, Lázár Jánosék konkrét szívatásból mondatják ezeket veled? Az adminisztrációs egyszerűsítésnek egyelőre híre-hamva sincs, a vezetők egymásnak ellentmondó nyilvános megszólalásaiból egyértelmű hogy arról sincs fogalmatok hogy egyáltalán mikor lesznek pályázatok és hogy néznek majd ki. Pályázati adminisztráció pedig ugyanúgy lesz, valakinek akkor is munkaidőt kell rááldozni a kedvezményezettnél. Lehet hogy most majd egy kicsit több forrást kell ráfordítani az állami oldalon ha tényleg segítő intézményrendszert akartok. Jaj, de az erre szánható 4 %-os technical assist. keretet már odaígértétek az egyházaknak! Most mi lesz? Nagy mutatvány lenne, a templom egere rázza a rongyot:)

A helyettes államtitkár az informatikai rendszer megvásárlását firtató kérdésre elmondta: az államnak szüksége van a tulajdonos Welt 2000 Kft. tudására és az ott lévő kapacitásra ahhoz, hogy zökkenőmentesen lehessen lebonyolítani a 2014-2020-as fejlesztési időszak programjait. Ezért felkértek egy könyvvizsgáló céget, hogy világítsa át a társaságot, és becsülje meg a valós piaci értékét. Az állam ennek megfelelő vételi ajánlatot tesz. Úgy vélekedett, milliárdos nagyságrendű összegről lesz szó.  Hozzátette: ha nem fogadják el, a rendszert akkor sem működtethetik tovább, mivel nem tartható fenn, hogy ilyen érzékeny információk külső beszállítón keresztül legyenek csak elérhetők. A tárgyalások azonban egyelőre kedvező irányt mutatnak.

A WELT 2000 ügyének és szerződésének léte önmagában botrány, ami még az előző kormányokig megy vissza. A rossz szerződések és a gyenge, felhasználó-ellenes szolgáltatás remek példája. Kérdezzétek meg Dányi Gábort, hogy született a szerződés annak idején, úgyis ott van most a Miniszterelnökségen. Felelős természetesen soha nem lesz. Ahogy általános változás sem. Vándorol ki a pénz. Meg a lakosság.

Hozzászólások
  1. Johng312 szerint:

    It’s very straightforward to find out any topic on net as compared to textbooks, as I found this article at this site. edeeadcdkgcc

  2. hold szerint:

    Végül a Welt átadta a kódot?

    Van egy remek kiírásra sem kerülő pályázati lehetőség bármilyen célra… Állítólag jövő héten jelenik meg a kiírás 8 órára, de addig már összegyűjtik a jelentkezőket, akik a pályázat zárását követően néhány óra múlva már meg is kapják a szerződésüket. Erről hallottatok?

  3. Ákos szerint:

    Évek óta hallgatom ezt a bullshitet, hogy mostantól olyan egyszerű lesz a pályázatírás, hogy nem kellenek majd a pályázatírók. Meg hogy ezzel mennyit lehet majd spórolni. 2010-ben is ment ez a szöveg, igaz akkor nem 2-10%-ról, hanem 20-30%-ról beszéltek.
    Ezekhez csak annyit, hogy:
    – azóta sem történt semmi olyan egyszerűsítés, amiért megszűnne egy teljes szakma
    – ha megszűnne, akkor kérem min. százas, de inkább ezres nagyságrendben szűnnének meg munkahelyek, ezzel foglalkozó tisztességes cégek, ami lehet, hogy megtakarít nekik 2-10%-ot, de másik oldalon oltári nagy szociális bukta (szavazói kör erős megcsappanásáról nem is beszélve)
    – mi az, hogy spórolás? talán kukába megy az a 2-10%? mert szerintem fizetésekre, amikből adózik a nyomorult pályázatíró (alkalmazott), meg nyereségre, amiből megint adózik a nyomorult pályázatíró cég/vállalkozó, akkor mit nevezünk ezen spórolásnak?
    – mikor fog tudni egy állami szervezetben 0-ból induló kezdő gárda úgy pályázatokkal foglalkozni, mint egy évek alatt szakmai tapasztalatot szerzett ember? soha… ha pedig tapasztalt embereket akarnak állami oldalon látni, akkor azok fizetését nem egyszerűen meg kell oldani, hanem nagyon meg kéne tolni… az meg sosem lesz, életben nem fog egy állami szervezet sem olyan fizetést adni, amiért elmenne az értelmes, használható pályázatíró hozzájuk
    – mi értelme bárhol is (kivéve az állandóan sokat pályázó nagyobb önkormányzatoknál, szervezeteknél) önálló pályázatíró alkalmazottra, akit akkor is fizetni kell, ha épp nincs munka, meg akkor is, ha nem nyernek a pályázaton? sehol… a mai világban az outsourcing a divat (ami egyébként valahol helyes is), és mi a kedvezőbb mondjuk az olyan külső megbízott pályázatírónál, mint aki szakmaiságot belerakva, sikerorientált díjazás fejében végzi a munkát, főként saját humán erőforrást és saját eszközparkot használva? állami szervezetben működő pályázatírás a KKV-knak ingyen? … és ettől szűnik majd meg a korrupció?

    A korrupció egyenlete egyszerű: van, aki korrumpálható, és van, aki lefizeti. Az esetek többségében, ha minden szabályszerűen menne, és egyenlőek lennének az esélyek, a többség nem próbálna meg lefizetni senkit sem, mert ismerhetné a saját esélyeit és tervezés, előre gondolkodás alapján relatíve biztosra mehetne a pályázatok terén. De nem így van… a korrupció alapvetően onnan indul, hogy nincsenek egyenlő esélyek, mert az egyik oldal lehetővé teszi, hogy kenőmájas ellenében elszipkázza a rendes pályázók elől a pénzt a mohó csalóknak. De még ha tőlünk, pályázatírók részéről vagy a pályázók részéről is indulna a korrupció… akkor is az állami oldal a hibás, mert engedi, hogy korrumpálhatóvá váljon.
    Viszont az a módszer, hogy bullshit módszerekkel és ártalmas médiakampánnyal a pályázatíró szakmát akarják hiteltelenné tenni, és megsemmisíteni, az olyan, mintha a prostitúciót azzal akarnánk megszüntetni, hogy levágjuk az összes férfi f*szát. Ugye milyen logikus?

    ó, atyám, de szeretném látni egyszer a Csepreghy-félék IGAZI önéletrajzát… honnan szalajtották ezeket? Ugyan már mija péket csináltak ezek, mielőtt a politikába léptek? Mert szerintem semmit… örüljünk, ha elvégeztek valami iskolát… a mi kerületünkben is csupa egyetemi székből kiszakadt friss okostojás ül a képviselői székekben, és egyúttal kerületfejlesztési bizottságok élén. Ne olyan akarja már megmondani a fejlesztési irányokat, aki még egy k*rva nyarat sem dolgozott diákmelósként a piacon dinnyét cipelve…

    Tényleg abszurdisztán vagyunk bammeg… csak ne szeretném ennyire ezt az országot néhány rendes ember, meg a szép tájak, vidékek, meg magyar étkek miatt… már rég tuti meglógtam volna.

    UFF, ez most jól esett, bocsi, ha sok volt 🙂

    • hold szerint:

      A régi kipróbált harcostársak úgy kezdték a rendszerváltás utáni pályázati pénzek szerzését, hogy keresték a korrumpálható embereket. Meg is találták.

  4. kritikus szerint:

    Be kéne szüntetni az egészet a francba. A környékünkön a legnagyobb nyertes egyben a pályázatelbírálók főnöke is. Van neki már minden: szántóföld, legelő, erdő, szélerőmű, naperőmű, halastó, lovarda, zöldségfeldolgozó, tehenészet, sajtérlelő, panziónak álcázott rezidencia, kombájn/traktor/teherautópark, áruház, munkaközvetítő, (nyugdíjasotthont talán bebukta), málnaültetvény, ki tudja mi még.

    Ezekben rengetegen dolgozhatnának, de csak lézeng bennük egy-egy ember, amint lejárt a kötelezettség, onnantól mehet a dolgozó amerre lát. A pályázatból nem működőtőkét csinál, hanem a beruházásból kilopja amit ki képes lopni, az egész beruházás eleve a lehető legminimálisabb pénzből valósul meg, csak egyáltalán nézzen ki annak amire a pályázati pénzt nyerte. Mivel a beosztottai bírálnak, mindent nyer amit megpályáz. Mivel az ellenőrökkel is van kapcsolata, 100%-ban rendben találnak mindent. Néha előfordul, hogy egy hatóság megszívatja amihez nincs kapcsolata, ilyen volt a nyugdíjasotthon.

    A pénz bejön, felét/kétharmadát ellopja a beruházásból, majd a kötelezettség lejártával ottmarad a létrehozott vagyon, ami működhetne, hasznot hozhatna a tulajdonosának, munkahelyet jelentene, adózna – de nem, mert már a beruházás létrehozásakor megölték a nyereséges működés lehetőségét mert csak a minimális látszat elérésére költöttek. Közben a többi szív az ilyen tróger miatt aki számolatlanul markolja fel a fejlesztési pénzeket. Ennek semmi értelme nincs.

    Még egy kiegészítés eszembe jutott: a fejlesztései között sok minden épülhetne egymásra: pl szántóföld – zöldségfeldolgozó vagy legelő – tehenészet – sajtérlelő. De ezek csak egymás mellé hányt beruházások, pl a tehenészet helyét nem a legelő közelsége határozza meg, hanem az, hogy hol tudott saját magától aranyáron venni egy romot istállónak – az ugye már tiszta pénz amit saját magának kifizetett a pályázatból.

    /A kilopott pénz meg luxusfogyasztásra megy, ill a gyerekek külföldi taníttatására de szintén luxusszinten, svájci magániskola féleségre kell gondolni. Ebből minden lesz, csak nem nemzeti tőkésosztály./

  5. hold szerint:

    Megígérem, hogy már nem szólok többet hozzá ha nem kérdez senki:) De még egy: ha senki nem kényszeríti őket ilyen faszságok elmondására, akkor miért teszik ezt? Veszélyben biztos nincsenek, ezek meg nem infok, még csak nem is adatok.

  6. hold szerint:

    A WELT témájában egyet értek. A változtatás módszerével nem.

  7. hold szerint:

    Ennek a háttere szerintem az, hogy nincs elég fideszes pályázatíró. Azon kívül, hogy nincsenek még halvány fogalmak sem hogyan lesznek a következő időszak pályázatai az már látszik, hogy a szabályozás kidolgozásában pályázatírók vesznek részt. A piac tehát marad, kérdés hogy le lesz-e osztva (le). Mintha lett volna már ilyen menet nem olyan régen. A trafikmutyi ismétlődni fog úgy tűnik. Ha az EU is úgy akarja.

Hozzászólás