Így öli meg a reményt a pályázás

Posted: szeptember 1, 2014 in Uncategorized
Címkék: , , ,
Mai történetünk elszenvedője  a vidékfejlesztési pályázati rendszer tehetetlenségén futott zátonyra. MVH-s kollégák és Kiss Miklós Zsolt államtitkár figyelmébe ajánljuk ezt az olvasmányt
Gratulálok a bloghoz, manapság nagyon aktuális a téma, nap, mint nap jelennek meg felháborító hírek a pályázati rendszerről.

Szeretném elmesélni az én történetemet.

Elöljáróban talán annyit, hogy 5 éve foglalkozom pályázatokkal: írással, menedzsmenttel, vagyis papírgyártással és szarlapátolással. 🙂 (Elnézést, de ezt muszáj volt kimondanom.)

Az utóbbi idők eseményei miatt azonban kezdem minden bizalmamat elveszteni a pályázatok kapcsán, ezért már szakmát is váltottam.

Az én esetem:
5 év után beadtam első saját pályázatomat. Ez egy vidékfejlesztési pályázat volt, falusi szálláshely kialakítására (építés, eszközbeszerzés, marketing stb.). A nagyszüleimtől örökölt igazi falusi házban szeretnénk kialakítani az előírt min. 6 fős, 4 napraforgós falusi szálláshelyet. (A ház a lakhelyemtől 100 km-re van, egy nemzetközileg is népszerű turisztikai látványosságnak helyet adó faluban, tehát NEM a saját házunkat szeretnénk támogatásból felújítani.)
A pályázatot a legjobb tudásom szerint összeraktam, beadtam. Ez volt 2013 decemberében. Az ügyintézési határidő ugyan nem volt nyilvános, de tudtam, hogy 2014 áprilisában döntést kellett hozni a pályázatok kapcsán. Ez a legtöbb esetben meg is történt.
De! Én a mai napig nem kaptam támogatói határozatot, bár érdeklődésemre írásban is megerősítették, hogy a pályázatommal minden rendben, jogosult vagyok a támogatásra, de ügyintézői hiba miatt nem kapom meg egyelőre a határozatot erről.Hogy hogy is van ez? A vidékfejlesztési pályázatok életútja (amennyiben LEADER HACS-nak kell benyújtani a pályázatot):
1. a pályázat nyer (eléri a megfelelő pontszámot, és forrás is rendelkezésre áll)
2. a LEADER HACS iroda elküldi az MVH-hoz ellenőrzésre
3. az MVH ellenőrzi és jóváhagyja
4. az MVH elküldi az Irányító Hatósághoz
ellenőrzésre és jóváhagyásra
5. az IH jóváhagyja a LEADER HACS döntését
6. a LEADER HACS engedélyt kér az MVH-tól a támogatási határozat kiküldésére – ez csak adminisztratív aktus, ez már gyorsan megy, ha az előzőek megvannak, tehát
7. az MVH jóváhagyja a kiküldést
8. a
LEADER HACS kiküldi a támogatási határozatot.

Nálam valahol a 4-5-ös lépés környékén elakadt a dolog, vagyis az IH ellenőrzött, és ügyintézői hibát talált. Tehát a LEADER HACS vagy az MVH a pályázat bírálata közben olyan hibát követett el, amely alapvetően nem a támogatási jogosultságot érinti, hanem pl. valamilyen jogtalanul elutasított tételt. Tehát jogtalan indokkal lehúztak x forintot az igényelt összegből, de ezt felülbírálta az IH, vagyis visszaállította az elutasított összeget. (Persze erre már nem biztos, hogy van forrás…)
Így itt most megakadt a pályázatom, és nem engedik tovább menni az útján…
A csavar a történetben (még ezen felül), hogy a projektet 2014. december 31-ig meg kellene valósítani, ill. az utolsó elszámolást is be kellene nyújtani. Úgy, hogy MVH-s pályázat lévén 3 havonta lehet benyújtani elszámolást (kivéve, ha előbb jóváhagyják a kifizetési kérelmet, bár ebben nem érdemes reménykedni), előleget felvenni pedig szinte lehetetlen…Ha érdeklődőm, mindig azt a választ kapom, hogy várjak türelemmel…Itt tartok most.

Ha van javaslata valakinek pl. az intézményrendszerből, hogy mi a teendő, hogy lehet megoldani, ne tartsátok magatokban. Szeretnénk pozitív dolgoknak is helyet adni.

Hozzászólások
  1. Névtelen szerint:

    Legyen egy sikertörténet is! Kifiz kérelem benyújtásától a támogatás átutalásáig eltelt idő: 8 nap. Persze messze nem ez az átlagos átfutási idő, kellett hozzá a csillagos és bolygók valami csodás együttállása, de ilyen is lehetésges. 🙂

  2. Névtelen szerint:

    Néhány éve menet közben találkoztunk egy elvérezni látszó, vidékfejlesztési projekttel (önkormányzat Ügyfél). Ha most leírnám, milyen lavina sodorta a tönk szélére, szétrobbanna a monitor – a Kollégák meg a kacagástól… De most a határozat kiküldésén van a hangsúly. Konkrétan itt kerestem egy kb. 1 éve jogerőre emelkedett kifizetési határozatot (a pénz megjött), aminek utánamentem. Kiderült, hogy szimplán “elfelejtették” kiküldeni…Sovány javaslat: személyesen, emailben, (osztályvezető, államtitkár, akárki…) folyamatosan “ütni” a vasat. Azt nem mondom, hogy kezdjétek el saját felelősségre…:-/

  3. Omni Sapient szerint:

    Én még soha pályázattal nem próbálkoztam, de ezt és több hasonló írást olvasva nem értem, hogy az emberek még miért nem írták le az államot, mint partnert nullára.

Hozzászólás